Sunday 14 April 2019

SEKOLAH KEBANGSAAN PEDU KEDAH, KURSUS KEPIMPINAN PEMIMPIN SEKOLAH 2019

SEKOLAH KEBANGSAAN PEDU KEDAH, KURSUS KEPIMPINAN PEMIMPIN SEKOLAH 2019 ANJURAN BERSAMA - UNIT BIMBINGAN DAN KAUNSELING - UNIT KO-KORIKULUM SEKOLAH - UNIT DISIPLIN DAN PENGAWAS SEKOLAH - UNIT PUSAT SUMBER SEKOLAH TEMPAT - DEWAN SK PEDU  - 13 April 2019 –SABTU - 8.00 PAGI- 1.30 TENGAH HARI


Sekolah Kebangsaan Pedu.KERTAS KONSEP

1.TAJUK Kursus Kepimpinan Pemimpin Sekolah Kebangsaan Pedu Sesi 2019

2. PENDAHULUAN Kursus Kepimpinan yang diadakan untuk pemimpin sekolah adalah salah satu usaha bagi menerapkan nilai dan sikap jati diri sebagai seorang pemimpin di kalangan semua peminpin yang telah terpilih . Usaha yang dijalankan ini adalah selaras dengan dasar Kementerian Pendidikan Malaysia agar menerapkan nilai kepimpinan di kalangan pelajar bagi memimpin pelajar lain ke arah sahsiah yang lebih baik.Sehubungan dengan itu, program ini dilaksanakan bagi mencapai nilai- nilai tersebut.

3.RASIONAL Memandangkan di sekolah ini, pendedahan tentang nilai-nilai kepimpinan belum dilaksanakan dengan ini, adalah wajar program ini dijalankan agar semua pemimpin sekolah dapat pendedahan dan dapat memimpin dengan baik.

4. MATLAMAT - Melahirkan dan membentuk murid yang berdisiplin dan bertanggungjawab dengan menerapkan ciri-ciri seorang pemimpin yang baik. - Menyemai sikap jati diri dan bertanggungjawab dalam melaksanakan tugas sebagai seorang pemimpin.
























































HARI PERTAMA PERSEKOLAHAN 2020

Pelbagai gelagat pelajar menghiasi hari pertama persekolahan sesi 2020 di Sekolah Kebangsaan Pedu,Guru Besar, Abdul Halim Bin Omar berkata...